Ahad, 7 Oktober 2007

back for Raya!!

salam alaik

waduh..besh2..aku dah sampai ke alor star kota tercinta ku jaga dan ku bela..hehe..rasa macam setahun tak balik (padahal baru je sebulan lebih balik padank)hahaha...ntah la..sejak bakti,mula kelas,gempa dll aku rasa life aku cam lama sgt kt sana...dalam sebulan lebih tu macam2 dah terjadi...dan benda yg plg penting aku dapat belajar dari setiap perkara...huu...

perjalanan balik cam biasa...6.15 dari rumah dengan surinder n kak sya..kami sesama p ambik devin kat rumah dia dan terus g airport...sampai2 dah berlambak budak mesia ngah beratur check in flight..huhuhu...tp nsib bek kak diana ngan kak alina dah stand by kat sana...kira mcam potong Q gak laa..tapi sbb kitaorg nak check in skali so kira halal la ekk..hahaha....

8.10 dah masuk boarding lounge...tunggu pesawat dari mesia....kitaorg ada yg balik guna tiger airways..sbb depa duk kt area johor..dekat la skit..huhu..8.30 suma dah start masuk pesawat...cam biasa laa..berebut-rebut nak naik...skali ngan mat saleh pun wat perangai huduh macam tu..haha...

8.40 kami flyyy.......(waktu indonesia barat - tyme dia aku agak2 je..)


sampai mesia around 10.30 (waktu mesia)...semua pakat2 pisah kat airport....bye suma...aku, kak nurul ngan kak yong lepak skali..kami nak kena nek pesawat p penang plak....aku malas nak nek bas la...6 jam siot...

kul 12.40 aku dah check in dan masuk boarding lounge..tido kejap kat atas krusi tuh..penat posa la konon nya..padahal nek pesawat ja...duk dalam aircond plak tuh...hehe...kul 1.40 dah nek flight..bye2 KL...jumpak lepas raya~~insyaALLAH...

sampai penang kul 2.30...aku tumpang kak yong sampai aloq staq...solat jama' ngan qasar kat airpor..takut lambat sampai....kami balik dengan pak cik n sepupu kak yong...sepanjang perjalanan aku agak penat....sembang2 kejap2 ngan kak yong pastu masing2 buat hal sendiri..kak yong dah tido aku plakr terkebil-kebil x tau nak buat apa...sampai la kat aloq staq around 4.30...HOME SWEET HOME....

sekarang ni aku duk jaga kedai..dekat2 raya bz la skit sbb byk org duk beli songket ngan baju siap...baju melayu ngan baju kurung...alhamdulilah....aku plan nak amik diana kat arau..nak hantaq dia balik sP..tp la ni aku ngah pening sbb x dak keta nak bawa..abg aku dah bantai keta mak aku...tinggai keta merc ngan pajero...lesen pajero tarak...merc plak pak aku x bagi bawa..minyak mkan byk..arghhh!!tensi2..

aku nak kena merayu plak kat kak aku..nak pinjam keta dia...isk..menyusahkan betui....bab2 keta ni plg aku x suka...

7 days to raya...selamat hari raya semua..maaf zahir dan batin....segala kesalahan dari ujung rambut yg plg panjang hingga lah hujung kuku kaki yg plg panjang mohon dimaafkan...kalau terslah bicara tersilap kata aku susun 10 jari tgn 10 jari kaki utk mintak maaf...selamat sumaa!!!

salam...adios amigos...!!

2 ulasan:

[ AlexumaR ] berkata...

ok ok..
aku tau ko balik.aku tak maaf kan ko tak bawak aku skali..

busan2 kat sini aku masih tgk2 blog ko.

kim salam kat kawan ko..
jgn lupe ajak makan mcD k..huhu~

Tanpa Nama berkata...

huahuahua..slamat ari raye syd!~